- Dit onderwerp bevat 37 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 8 maanden geleden door rcverslaafde.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2011 om 19:39 #13115lu-ke22Lid
[youtube:15h6vjcc]http://www.youtube.com/watch?v=5m6Fhm-uiJg&hd=1[/youtube:15h6vjcc]
Gezellige avond en me pa had het weer koud ik weer veel geleerd over mijn auto en weer een leuke er varing opgedaan we hebben er weer zin in de volgende keer tot dan.
gr Luke ps een leuk filmpje over mijn auto!
20 maart 2011 om 19:47 #13117Mario KoolmeesModeratorLeuk filmpje Luke, jammer dat het zo koud was (voor je vader ;)) maar als het zonnetje weer schijnt en we rijden lekker buiten gaat het helemaal goed komen. Ik heb je vaker over de baan zien gaan en nu ik het filmpje zie besef ik me weer dat je de Slash echt heel netjes over de baan stuurt, gas op de juiste momenten en rustig laten rollen in de bochten. Ik weet niet of je veel “geoefend” hebt, maar het valt mij op dat je met die nette rijstijl een hoop andere auto’s achter je laat!
20 maart 2011 om 20:23 #13122lu-ke22Lidbedankt dat het je opviel vond het zelf namelijk ook wel goed gaan jammer dat in de eerste 3 meter rijden er iemand op mijn led strip reed en dat me strip er mee kapte en voorderest helemaal geen schade heb geren ben er weer heel erg tevreden over.
gr Luke
20 maart 2011 om 20:26 #13123janschipDeelnemer@lu-ke22 wrote:
Gezellige avond en me pa had het weer koud ik weer veel geleerd over mijn auto en weer een leuke er varing opgedaan we hebben er weer zin in de volgende keer tot dan.
gr Luke ps een leuk filmpje over mijn auto!
Inderdaad een leuk filmpje. 😆
Heb je nog iets aangepast want ik zie dat je de 180 graden bocht (veel) 😳 beter 😮 neemt als ik 😡 , ik ervaar onderstuur maar dat kan aan het te snel nemen van die bocht liggen.
20 maart 2011 om 20:36 #13125Mario KoolmeesModeratorWim, jij hebt inderdaad veel meer een glijdende kont, meestal los je dat op door de achterkant zachter te maken.
20 maart 2011 om 20:54 #13126mikeonDeelnemerWim, lees dit even.
Citaat van HUDY:
“Nog iets om op te letten, als de
schokdemper teveel overeind staat en er is weinig
camber gebruikt dat verlies je de grip aan de
achterzijde heel plotseling en is het lastig om de
wagen onder controle te houden”20 maart 2011 om 21:14 #13127Mario KoolmeesModeratorDus wel even goed over nadenken, heb je achter weinig grip OF verlies je ineens grip…dat maakt het verschil.
Dat zou je dus eens goed moeten bekijken/voelen tijdens het rijden.Let wel op; gisteren was er weinig grip en had je hier veel last van, dus de setup van luke ging beter op deze baan, zijn auto zou op een baan als mvb waar juist veel grip is vervelend kunnen werken omdat je op een kort, bochtig circuit een losse achterkant nodig hebt om lekker door de bochten te komen.
PS: Blijft leuk, setup!
20 maart 2011 om 21:34 #13128janschipDeelnemerDat is zeker leuk, denk dat ik MVB dan als uitgangspunt neem.
Maar verklaart dat die onderstuur?
20 maart 2011 om 21:41 #13129Mario KoolmeesModeratorEhm, even voor de duidelijkheid…
Onderstuur: je auto glijdt over zijn voorbanden met als resultaat dat je de bocht te wijd neemt en naar buiten gaat glijden.
Overstuur: je auto glijdt over zijn achterbanden (verliest achter grip/is te los van achter) en je komt daardoor achterstevoren te staan of moet je auto constant corrigeren.Van welke heb je nu last?
En is het constant of ga je de bocht in en gebeurd het “ineens”?Constant: achterkant zachter maken
Ineens: tip van mike (als dat kan op een Slash)EDIT: Je moet dit eigenlijk proberen op een baan, gaan rijden, aanpassen en weer gaan rijden…ben je tevreden: zo laten, is het niet voldoende: meer corrigeren. Net zolang tot je de juiste setup hebt.
NB: Staan er op de site van MVB geen setup sheets voor een Slash? Beter goed gejat dan slecht verzonnen!
20 maart 2011 om 22:04 #13130chevy57Lid@rcverslaafde wrote:
@chevy57 wrote:
het was weer gezellig jammer voor mij weer panne
maar dat hoort er bij staan al weer klaar voor zondag /zaterdag
en een pluim voor de orgaisatie was weer goed geregelt toppy boys
gr joop
volgende keer wat meer servo hevels meenemen joop, 😆
gr arjan
ja daar kan ik er geen genoeg van bij mij hebben maar komt allemaal weer goed
gr joop
20 maart 2011 om 22:45 #13131pintyDeelnemernog 1 filmpje van mijn kant (met dank aan mikeon), grotere en betere versie ben ik nu aan het uploaden (1,2 gb)
[youtube:h4m07gej]http://www.youtube.com/watch?v=_6G7b_3DLdo[/youtube:h4m07gej]
20 maart 2011 om 22:47 #13132janschipDeelnemer@snellehenk wrote:
Ehm, even voor de duidelijkheid…
Onderstuur: je auto glijdt over zijn voorbanden met als resultaat dat je de bocht te wijd neemt en naar buiten gaat glijden.
Overstuur: je auto glijdt over zijn achterbanden (verliest achter grip/is te los van achter) en je komt daardoor achterstevoren te staan of moet je auto constant corrigeren.Van welke heb je nu last?
En is het constant of ga je de bocht in en gebeurd het “ineens”?Constant: achterkant zachter maken
Ineens: tip van mike (als dat kan op een Slash)EDIT: Je moet dit eigenlijk proberen op een baan, gaan rijden, aanpassen en weer gaan rijden…ben je tevreden: zo laten, is het niet voldoende: meer corrigeren. Net zolang tot je de juiste setup hebt.
NB: Staan er op de site van MVB geen setup sheets voor een Slash? Beter goed gejat dan slecht verzonnen!
Ga ik bij MVB doen.
Onderstuur bij de 180 graden bocht die neem ik veel te wijd, maar dat is in de manege en er was weinig grip op dat losse zand.
21 maart 2011 om 00:49 #13133pintyDeelnemeren de betere versie:
[youtube:17rffdve]http://www.youtube.com/watch?v=ePjwzpjFHUo[/youtube:17rffdve]
21 maart 2011 om 07:06 #13134lu-ke22Lidhet enigste wat ik heb gedaan zover ik weet 🙄 is dat ik een dag van tevoren mijn stuur servo met de trim op mijn afstandbeding heb in gesteld op minder scherp sturen waarschijnlijk heeft het geholpen 😆
gr Luke
21 maart 2011 om 11:41 #13135pintyDeelnemerleuke filmpjes tot nu toe, maar er heeft ook iemand flink foto’s staan te maken…wie was dat?
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘19 Maart 2011: Nabeschouwing, Foto’s & Filmpjes’ is gesloten voor nieuwe reacties.