- Dit onderwerp bevat 83 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 9 maanden geleden door janschip.
-
AuteurBerichten
-
29 november 2011 om 14:36 #15354lu-ke22Lid
oke dan wacht ik even af
7 december 2011 om 21:48 #15403Mario KoolmeesModeratorIk ga me ook inschrijven voor de wedstrijd van zondag a.s., dus je kan met mij meerijden.
Misschien kan je aan je vader vragen of hij je een stukje richting de A4 brengt (is er niet ergens een carpoolplaats bij de N11/A4 kruising???)Zijn er nog meer mensen die mee willen doen?
Er zijn leentransponders aanwezig en je kan in een open klasse meedoen, dus alles mag meerijden (1:10 electro).
Kosten van deelname zijn slechts € 7,50.8 december 2011 om 13:55 #15407lu-ke22Lidmooi Mario ik heb er erg zin in ik ga zaterdag trainen en zondag wil ik graag met je mee rijden
ik ga het vanavond overleggen met mijn pagr Luke
8 december 2011 om 14:43 #15408Mario KoolmeesModeratorLuke, ik ga zaterdag niet trainen…dus je kan alleen op zondag met mij meerijden.
8 december 2011 om 16:42 #15409lu-ke22LidZaterdag brengt me pa me ik hoef ook alleen maar op zondag mee te rijden gaat mike ook nog mee of weet je dat niet????
8 december 2011 om 19:31 #15410Mario KoolmeesModeratorVan Mike weet ik niet of hij dit bericht heeft gelezen, hij moet ook vaak werken op zondag.
Maar als hij mij wil dan laat hij dan horen we dat zeker van hem, hij leest het forum volgens mij ook wel min of meer dagelijks.10 december 2011 om 08:19 #15411Mario KoolmeesModerator@Luke, ik heb je een mailtje gestuurd met de tijd en de plek om af te spreken morgen.
10 december 2011 om 14:57 #15412lu-ke22LidMijn vader wil me toch brengen morgen wil hij ff komen kijken
dus ik rij niet mee sorry 😳10 december 2011 om 18:28 #15413janschipDeelnemerIk kan helaas niet komen 😥 , veel plezier morgen 😛 .
10 december 2011 om 21:13 #15421Mario KoolmeesModerator11 december 2011 om 19:55 #15430Mario KoolmeesModeratorZo hehe, we zitten we lekker op de bank met een bakkie erbij…dus even tijd voor een verslag van mijn dag. Het leek in alles op de eerste wedstrijddag van een groentje, hoewel ik mij dat eigenlijk niet voelde. We houden het er maar op dat ik nog groen was op het gebied van electro wedstrijden 🙂
Om 9.00 kwam ik binnen lopen en Luke en zijn vader waren ook al binnen.
Spullen neergezet en nog even snel de transponder erin zetten, banden moesten nog gelijmd worden en even het camber checken. Al doende breek ik meteen een het bovenste as van mijn achterophanging door midden…mmm lekkere start, dat onderdeel had ik niet op voorraad maar gelukkig kon ik dat van een ander lenen.Q1 gestart en na 6 rondjes maak ik een sprong, pats en mijn wiel vloog opzij…losgetrild? Nee, aandrijfas gebroken (k..zooi), zo’n beetje het enige onderdeel van staal en dat breekt. Dus ook een aandrijfas lenen want die van een Ansmann Macnum (de auto van mijn zoontje is donor) zijn langer.
Q2 al een paar minuten aan het warm rijden geweest want ik miste wat baantijd. De kwali wordt gestart, neem een sprong, pats andere wiel vliegt opzij…het zal toch niet? Jawel, de andere aandrijfas gebroken na precies dezelfde spong. En ja, ook die as moest ik lenen. Resultaat: 0 ronden!
Q3, nu moest het wel beter gaan want ik had er al 2 verkloot en het ging beter maar ik merkte aan mijzelf dat ik erg voorzichtig reed in de angst om weer assen te breken. Eindelijk een kwali uitgereden, 14 ronden en slechts 5e van de 6 maar ik deed erg rustig.
Uiteindelijk C-finale, misschien was dat maar beter, er worden 3 finales gereden en je plaats wordt bepaald door de beste 2 kwali’s, dus ik stond stijf laatste.
1e C-Finale: Start ging aardig en ik ontweek wat botsingen en problemen dus op een gegeven moment 2e plek, maar toen sloeg het noodlot weer toe; stekker tussen mijn lipo en de ESC was los (schijnbaar niet goed gesoldeerd). Resultaat 3 ronden pfff…wat een dag! Dus na het baaninzetten nieuwe stekker gesoldeerd en op naar de 2e C-finale.
2e C-Finale: het ging weer lekker, iets mindere start maar door weinig fouten maken lag ik weer op de 2e plek totdat…, ja echt, motorproblemen? Auto gehaald, kap eraf aangezet gas, pruttel pruteel, diff kapot? Nee, voelde allemaal wel soepeltjes. Hee, wat is dat? 1 van de 3 stekker naar mijn motor was eruit geschoten. Weer aangesloten, gas geven, gelukkig hij deed het weer. Met 1 of 2 minuten achterstand weer de baan op gegaan, en wel uitgereden. Uiteindelijk 16 rondjes gereden met deze vertraging, de snelste had 21 rondjes dus dat viel wel mee.
3e C-Finale: nu moest alles wel een keer goed gaan… En inderdaad, start was wel erg matig en reed na 1 ronde met een flinke achterstand op de 6e plek. Langzaam maar zeker door weinig fouten maken wel naar naar de top 3 en toen zelfs op 2 terecht gekomen. Op een gegeven moment 1 seconde achter de nummer 1, maar ik wist echt niet wie mijn tegenstander was… Uiteindelijk met 0,6 seconden 2e geworden. Hehe eindelijk een probleemloze heat waar de snelheid er wel lekker in kwam.
Helaas worden de 2 beste finales bij elkaar geteld en aangezien ik in de 1e uitgevallen was en in de 2e problemen had ben ik alsnog 1-na laatste geworden. Maar als ik de tijden en ronden analyseer zou ik zonder problemen toch wel ergens in de middenmoot gekomen. En dat met ongeveer 1 uur rij ervaring met deze auto valt dat eigenlijk best mee.
Toch heb ik wel wat twijfels over de Ansmann gezien het feit dat beide aandrijfassen simpelweg door een schuine landing braken. Kosten ervan zijn € 25,00 per set. Dus dat valt wel mee, maar misschien dan toch maar een complete Mad Rat kit aanschaffen, die kost € 60,00 en dan heb ik een hele auto als reserve. Dat geeft weer stof tot denken!
Maar nu eerst nog een paar keer trainen, in januari kan ik niet meedoen met de wedstrijd dus hopelijk in februari weer.
PS: Uitslagen en rondetijden zijn hier te vinden:
http://www.myrcm.ch/nl/mach/20111211_978926/2WD_Buggy/index.htmlEn hier de uitslagen van de open klasse waar Luke in reed (hij mag zelf zijn verslag doen ;)):
http://www.myrcm.ch/nl/mach/20111211_978926/Open_Offr/index.html11 december 2011 om 21:09 #15432lu-ke22LidMijn verslag word een stuk korter had bijna geen tegeslagen,
ik mocht banden vet van iemand lenen een wereld ging voor mij open je kon veel meer grip uit mijn banden halen zonder dat vet had ik aper grip met vet ging mijn auto op twee wielen !!!!Kwalificatie
Kwalificatie ranglijst – MACH Indoor Open Offroad (1/10) 2011-2012
Rang Rijder Nat Rnd Run 1. Run 2. Run 3. Eindtijd Heat1 David Pilon
2 Jasper Van Wees
3 rogier Hoogland
4 Luke van Ooijen
5 stan Waal
6 Julian Krolen de finale lijst
Finaleranglijst – MACH Indoor Open Offroad (1/10) 2011-2012
Finale Rang Rijder Nat Kwali Run 1. Run 2. Run 3. Punten Punten per SerieA 1 David Pilon
A 2 Luke van Ooijen
A 3 5286266
A 4 rogier Hoogland
A 5 Julian Krol
A 6 stan Waal
A 7 Jasper Van Weesuiteindelijk tweede geworden
met prijs
ps mario bedankt voor het mee rijden en voor de shockdemper oliefoto’s volgen snel
gr Luke
11 december 2011 om 21:29 #15433janschipDeelnemerLeuk die verslagen, welk banden vet kon je lenen wel handig voor de volgende keer.
Gr
11 december 2011 om 22:04 #15435Mario KoolmeesModeratorNog even een aanvulling op de uitslag van Luke, de nummer 1, David Pilon reed met een 4WD Tamiya buggy. Dat ding was bloedje snel en dus eigenlijk niet helemaal eerlijk t.o.v. een 2WD Slash. Maar er is nu eenmaal alleen 2WD buggy of een open klasse.
12 december 2011 om 08:26 #15438Mario KoolmeesModeratorEn het bewijsmateriaal voor de mooie prestatie van Luke:
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘2011-2012: Mach Indoor wedstrijden’ is gesloten voor nieuwe reacties.