9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #14687
    janschip
    Deelnemer

    @mikeon wrote:

    Ehm… VERTEL VERTEL!!! hoe is het gegaan?

    Jaaaa waar blijft het verslag(je)……… :mrgreen:

    #14689
    Mario Koolmees
    Moderator

    Tja moest eerst even F1 kijken en die race duurde bijna 2 uur 🙂
    Nu gesloopt en zo me bedje in…morgen zal ik een verslagje typen.

    Alex is 10e geworden en uitgevallen in de student finale.
    Tony is 6e geworden in de student finale.

    Ik stond zelf niet in de student finale maar in de masters finale en daar ben ik na 18 rondjes uitgevallen met een gebroken draagarm. Maar wel 2e bij de students overall…morgen zal ik de stand even bijwerken (ja ik ondersteun de wedstrijdleiding inmiddels :)), maar ik denk dat ik al bijna kampioen ben in de students klasse.

    Ow, trouwens de Kozijntjes zijn ook uitgevallen tijdens de terugweg finale…ze stonden met een lekke band.
    Zijn jullie goed thuis gekomen met het thuiskomertje? Gelukkig was het deze keer vrij dichtbij huis voor jullie!

    #14691
    Bram
    Lid

    Ha ha, ja wij zijn goed thuis gekomen met het thuiskomertje Mario!!

    De band van mijn 1:1 auto is trouwens afgeschreven, er zit een scheurtje in de wang van 3 cm, het was dus inderdaad een slecht wegdek…………………………

    Wel ben ik helemaal gesloopt mede door mijn “backflip”op de baan……………..

    Morgen zal het wel weer beter gaan.

    #14692
    Mario Koolmees
    Moderator

    Zo en dan even een verslag van mijn dag…

    8.30 waren we in Helmond waar de prachtige 1:8 baan klaar lag voor de truggycup (overigens is hier ook een 1:10 baan EN een bigscale baan, en naast MACH ligt een vliegclub…RC heaven mogen we het wel noemen.

    Op het onverharde pad kwamen we Bram en Alex tegen die er rond dezelfde tijd kwamen aanrijden, mooie timing dus. Spullen uit de auto gehaald, plekje gezocht, partytent opgezet en spullen klaargezet en klaar maken voor de eerste kwalificatie.

    Q1: Rustig aan gedaan, het is een lastige baan waar je rustig overheen moet en heel beheerst moet rijden; 8 ronden
    Q2: Iets meer gepushed, weinig fouten gemaakt…aan het einde van de heat was mijn humppack leeg (deze gaf vorige keer al problemen en er dus bewust voor gekozen om de humppack voor de kwali’s te gebruiken…daar heb je er 3 van, van de finales niet. Aangezien dit weer een probleem was gaat deze humppack dus in de kliko eindigen. Ondanks het probleem weer 8 ronden.
    Q3: Nog meer gepushed, wilde naar de 9 ronden, maar het mocht niet baten net aan weer 8 ronden gereden, goed voor plek 4 in de 1/4 B finale.

    1/4 finale: vooraf even warm rijden en ook even wennen aan de shocks, ik kwam erachter (door een tip van Paco) dat de achtershocks een stuk leeg gelopen waren en er dus nieuwe olie bij moest. Tijdens het testrijden had ik steeds minder stuur en op een gegeven moment kwam ik niet meer door de bochten. Aan de hump lag het niet (was een andere), dus verder zoeken. Uiteindelijk zagen we dat de stelschroef van de servo saver helemaal naar beneden was getrild. Snel dit strakker gezet (bij Mugen kan je hier helaas nogal rottig bij), en 3 minuten voor de finale kon ik nog net 3 proefrondes maken. Hij reed weer als vanouds en springen ging ook beter met de bijgevulde shocks. Ik had een slechte start maar door kalm blijven en geen fouten maken reed ik naar een nette 3e plek….en dus door naar de 1/2 finale.

    1/2 finale: Gestart van achterin en wederom niet te hard gepushed om fouten te voorkomen maar wel netjes op een redelijk snelheid mijn rondjes gemaakt. De halve heat in een gat gereden op de 6e plek en ik wist dat dit voldoende was om door te gaan naar de masters finale dus geprobeerd geen fouten te maken en de cruise control op uitrijden gezet. Aan het einde van de heat plek 6 kunnen behouden en dus door naar de Masters finale!

    Masters finale: Tussen allemaal rete snelle jongens in deze heat en die kon ik toch niet bijhouden dus vanaf het begin was het doel om de finale uit te rijden en weinig fouten te maken. Helaas in ronde 18 brak mijn draagarm (die had over de dag heen al aardige klappers gehad), het zwakste onderdeel van de Mugen werkte niet mee. In deze finale stonden 3 students, de andere students werden 1e (is een ervaren buggy rijder en eigenlijk niet echt een student), en 12e…ik werd 11e ondanks mijn uitvalbeurt (de 12e plek was ook uitgevallen). Uiteindelijk dus 2e student overall, maar weer boven mijn concurrenten in het klassement geeindigd (Robin en Alex), dus ik mag tevreden zijn.

    Algemeen klassement: ik heb nu 171 punten voorsprong op de 2e student, dus volgende race kan ik redelijk ontspannen rijden, als ik niet teveel of geen problemen heb dan wordt ik kampioen…als ik uitval dan zal het helemaal afhankelijk worden hoe ver Robin en Alex komen.

    Linkje naar het klassement: http://tinyurl.com/6xz6r2c

    Al met al een heerlijk droog dagje, lekker in de zon en het was erg gezellig!

    PS: Voor Alex wordt het lastig om 2e te worden, hij moet proberen heel dicht in de buurt van Marco Martens te finishen en dan wordt hij 3e.

    #14693
    janschip
    Deelnemer

    Leuk verslag om te lezen.
    Dat circuit ziet er zeker goed uit en volgens mij erg veel grip.

    Wat ik me nu afvraag is waarom je weer met de Mugen rijdt, is de Hot Bodies het toch net niet of rijdt je al de wedstrijden al met de Mugen?

    Gr Wim.

    #14694
    Mario Koolmees
    Moderator

    Ik zit met de merken heel erg in een moeilijk pakket….zal het een beetje uitleggen:
    – Mugen is in de basis mijn wedstrijdauto
    – Hotbodies is mijn meeting/fun auto

    Onderdelen van Mugen kan ik makkelijk via AK modelbouw krijgen, hij heeft er veel voorraad van en kan de onderdelen (net als olie, brandstof en servo’s) makkelijk meenemen naar de race. Dat naast de sponsordeal die wij hebben en die mogelijk volgend jaar verder uitgebreid gaat worden. Kortom, Mugen als chassis, Alpha Plus als motor, Savox servo’s en Merlin fuel zijn voor mij de handigste merken om te gebruiken voor de wedstrijden.

    Maar dan, de Hotbodies heb ik er spontaan bijgekocht maar eigenlijk is dit een auto waarmee ik voor mijn gevoel veel aanvallender kan rijden. Met deze auto kan ik gooien en smijten maar hij blijft controleerbaar, bij Mugen heb ik dat niet…dat kan aan de setup liggen (op de Mugen ga ik de setup uit het boekje maar weer zetten, gebruikte nu een setup van Paul Geelen dat is 1 van de top Mugen rijders) en kijken of dat de Mugen dan beter gaat rijden.

    Dus qua rijkwaliteit wint de Hotbodies, maar de races met de Mugen eindigde ik beter dan die met de Hotbodies dus misschien is het alleen gevoel en niet werkelijkheid. Daarnaast kan AK modelbouw geen Hotbodies leveren en ben ik aangewezen op RC Pitstop en die zijn aangewezen op de importeur. Nu heb ik begrepen dat de Hotbodies onderdelen lastiger leverbaar zijn en dat is natuurlijk heel erg onhandig. De spullen die ik vorige week besteld had waren echter in 3 dagen binnen dus dat klopt ook weer niet helemaal.

    Bottom line: ik weet het echt niet, ik ben met beide auto’s een keer uitgevallen dus aan de kwaliteit ligt het ook niet en beide auto’s rijden ook goed. Mugen is duurder dan Hotbodies, maar Mugen is makkelijker qua onderdelen…

    Als jij het weet ;), ik weet het echt niet….

    #14695
    mikeon
    Deelnemer

    Leuk verslagje, de laatste wedstrijd ben ik er zeker weer bij!! Wil toch niet missen dat je Student Kampioen word mario?! Trouwens, ik wil nog NIKS weten over de F1, ik ga vanavond pas kijken… Super druk met me stage gehad haha.

    #14696
    janschip
    Deelnemer

    Nou ik zou het wel weten…… 😎

    Ik vindt onderdelen en service het belangrijkste, tel daarbij op dat AK je sponsor is, de onderdelen bij races meeneemt en Bram en Alex toffe gasten zijn, dan heb je je keuze toch snel gemaakt.

    Jammer de AK geen electro doet 😥 anders zou ik eerst bij hun gaan kijken voor mijn aankomende truggy.

    Gr.

    #14700
    Jizmac
    Deelnemer

    Onderdelen. Als er net voor een wedstrijd iets gebeurd met de HB…. Dan zit je…..

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Het onderwerp ‘25 september 2011: 6e truggycup Mach One (Helmond)’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven