- Dit onderwerp bevat 70 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 8 maanden geleden door pinty.
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2012 om 21:36 #16162Mario KoolmeesModerator
@pinty wrote:
lrp nr3 binnen gekregen. Ik heb ook eens een meevaller. De auto ziet er behoorlijk nieuw uit, en zo ook de kap, banden en de 3,5cc lrp.
Zondag maar eens testen…..
Cool, precies op tijd voor de meeting…volgens mij heb je nu zoveel onderdelen reserve dat je nooit stil kan staan doordat je een onderdeel mist 😉
13 maart 2012 om 09:20 #16165pintyDeelnemerik zie een beetje dubbel…..
13 maart 2012 om 09:23 #16166Mario KoolmeesModeratorIk zie ook vuil en schoon als in voor -en na het schoonmaken…
Maar eigenlijk zijn het gewoon broertjes 😉13 maart 2012 om 09:33 #16167pintyDeelnemerde rechter is niet schoon……alle dempers hebben tijdens de reis gelekt. Alles wat glimt is olie……..
13 maart 2012 om 18:35 #16171janschipDeelnemerJe hebt straks geen excuus meer om niet te rijden 😉 😉 😉
14 april 2012 om 16:13 #16522pintyDeelnemerjawel, heb ik weer. Ik wilde vanmiddag de axial .28 eens even goed afstellen. trek ik eerst het touwtje kapot, meteen maar vervangen. Toen de motor opnieuw gestart, geef ik gas, slaat hij meteen af..
Alle compressie weg!! Motor nummer 4 om zeep geholpen…..in zes maanden tijd!
wie weet nog een goed adresje om deze motoren te laten pinchen? (3,5cc en groter)
14 april 2012 om 20:47 #16524Mario KoolmeesModeratorNee toch zeker… hoe kan dat nou weer? Hij had nog compressie zat…
14 april 2012 om 21:35 #16527pintyDeelnemerik kan maar 1 ding verzinnen: toch rommel in de cilinder. Geen idee hoe ik het voor elkaar krijg.
Nu maar even zoeken naar iemand die zulke motoren kan pinchen. Ik heb er al genoeg aan uitgegeven aan goede onderdelen.Om hem zomaar in een doosje te stoppen en er verder niks meer mee te gaan doen, is ook zo’n zonde.14 april 2012 om 22:57 #16528leo-rccDeelnemerGijs Hagenaars van BOMB pincht motoren, zijn email staat op de bomb webpagina.
http://www.rcbomb.nl/forum/index.php?topic=192.015 april 2012 om 06:39 #16530Mario KoolmeesModerator@pinty wrote:
ik kan maar 1 ding verzinnen: toch rommel in de cilinder. Geen idee hoe ik het voor elkaar krijg.
Nu maar even zoeken naar iemand die zulke motoren kan pinchen. Ik heb er al genoeg aan uitgegeven aan goede onderdelen.Om hem zomaar in een doosje te stoppen en er verder niks meer mee te gaan doen, is ook zo’n zonde.Ik neem aan dat jij als oude rot het wel weet…maar gebruik je wel goede luchtfilters?
15 april 2012 om 21:54 #16539pintyDeelnemerIk heb vanmiddag even snel het blokje open geschroefd……….zo te zien is het iets meer dan een paar zandkorrels 😕
Er zitten diepe groeven in de cilinderwand, dus ik vrees dat er een lager is gesprongen 😥
Van de week maar even verder kijken of er nog iets van te redden valt.Op zich valt het eigenlijk wel mee met die kapotte motoren van mij.
De eerste lrp waren de lagers van kapot en de drijfstang. (hij was gewoon helemaal op)
Bij de force-motoren (2,5 en 3,0) had ik gewoon de pech van tweedehands. alhoewel de 3cc ook wel wat zand kan hebben gehaptde g0 .25 is gewoon toe aan een pinch-beurtje
de axial .28….zie de eerste regels.
Ik heb gewoon een beetje de pech gehad met de tweedehands motoren. Ook al kwamen ze van hele vertrouwde en bekende adresjes.
Maar zoals ik al schreef: Deze week ga ik de motoren wel even goed bekijken, welke nog te redden zijn en welke echt helemaal op zijn. Daarna kijk ik wel verder wat ik ga doen.
16 april 2012 om 06:38 #16543Mario KoolmeesModeratorMet wat voor brandstof merk rij je…? Ik rij al jaren op Merlin en heb dit soort dingen nog nooit meegemaakt.
16 april 2012 om 07:03 #16544meneerminiDeelnemerdat had ik ook met me oude motoretje
maar ik ben nog niet vergenoeg gekomen met openmaken om dat te controleren
16 april 2012 om 07:22 #16545pintyDeelnemermerlin……..en 2 tankjes tornado.
Het is gewoon domme pech, of ik doe toch echt iets fout……
16 april 2012 om 07:41 #16546Mario KoolmeesModeratorIk heb laatst een keer iets gelezen over wijzigen van brandstof, dat er dan bepaalde stoffen los komen en waarvan men beweerde dat het funest kan zijn voor je motor. Toen ik dat las dacht ik natuurlijk dat het leuke verhaaltjes zijn om te voorkomen dat je makkelijk van brandstof switched, maar nu ik dit lees…
Waren die 2 tankjes Tornado de laatste 2 tankjes voordat ie kapot ging???
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘garage van pinty’ is gesloten voor nieuwe reacties.