Om maar even met de deur in huis te vallen…ik heb vorige keer de “nieuwe” 2e hands auto van Marijn in mijn handen gehad en het viel me meteen op dat de stuurinrichting heel zwaar ging. Ik heb dat ter plaatse geprobeerd even simpel en snel op te lossen door hier en daar wat WD40 te spuiten om te kijken of het beter ging. Maar nu ik alle reacties hier lees denk ik dat er gewoon door de vorige eigenaar fouten zijn gemaakt tijdens het bouwen en er maar 1 goed oplossing is; de hele voorkant uit elkaar halen en met de handleiding ernaast alles opnieuw en netjes in elkaar zetten.
Volgens mij moet je gewoon fouten tegen komen in de bouw, het viel mij al op dat de auto met weinig gevoel en nogal lomp in elkaar geschroefd zat en daar heb je nu de problemen door. Het is veel werk, maar ook leerzaam en je vindt waarschijnlijk wat problemen terug in de auto.
Een stuurinrichting hoort (mits de servo niet verbonden is) zonder enige weerstand heen en weer te klappen. Als het goed is worden er ook lagers gebruikt om alles zo soepeltjes te laten gaan.
Check nu eerst de hele voorkant en ga daarna pas twijfelen aan je servo (hoewel je servo van een RTR auto af komt en dus ook niet veel voor zal stellen).