- Dit onderwerp bevat 39 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geรผpdatet op 14 jaren, 1 maand geleden door Rogier.
-
AuteurBerichten
-
14 oktober 2010 om 17:56 #10966Mario KoolmeesModerator
Hahaha, gaap zit weer te maffen hier ๐
14 oktober 2010 om 18:01 #10967CaretakerLidTjah, dat krijg je ervan. Je zit de hele dag al naar je monitor te kijken..
Ik zie je de hele dag al op MBF en hier online zitten…
HMMMMZ verraadt ik mezelf nu niet een beetje ๐
14 oktober 2010 om 18:04 #10968Mario KoolmeesModeratorTja, zit toch de hele dag naar getallen te staren…dan zijn letters een leuke afwisseling hahaha.
14 oktober 2010 om 19:26 #10971rcverslaafdeLid@Rogier wrote:
1-2 weken levertijd zei Wim.
Nee geen knetterpijp Mario haha, je schijnt ook getunede uitlaten te hebben die een nette demper hebben. Maar hou em denk ik eerst sowieso standaard.
idd de snelle uitlaat van FG zelf meer vermogen en toch een normaal geluid,
gr arjan
15 oktober 2010 om 22:27 #10986RogierLidEn m’n truggy zit weer in elkaar. Morgen even een beetje testen hoe hij nu rijdt. Heb nu 10.000 wt diff olie in het midden diff gedaan. Eens kijken of de voorwielen nog steeds zo extreem willen gaan ‘ballonnen’.
16 oktober 2010 om 08:44 #10987Mario KoolmeesModeratorZit er 10.000wt of 10.000cps in? 10.000 wt is een beetje te dik namelijk…
En zat er voorheen olie of vet in je diff?16 oktober 2010 om 10:23 #10988RogierLidEhm… 10.000 wtg van ofna racing.
Wat er in zat, tja… volgens mij was het iig olie, maar een heel apart bruin groenig kleurtje. Was sowieso dikker dan wat er nu in zit.
16 oktober 2010 om 11:54 #10991Mario KoolmeesModeratorIk denk dat er vet in zat…misschien verstandig om je andere diffs ook een keer met olie te vullen.
16 oktober 2010 om 12:01 #10993RogierLidIk heb 3 flesjes gehaald. 3.000, 7.000 en 10.000. Was inderdaad al van plan de andere diffs ook te doen.
Maar jij denkt dat het vet was? Dan moet ik denk ik het middendiff opnieuw doen. Had em niet helemaal schoongemaakt en heb gelezen dat vet en olie niet mengen ๐ Alhoewel dit wel leek te mengen.
Hoe maak je een diff het makkelijkste helemaal schoon en vetvrij?
16 oktober 2010 om 12:14 #10994Mario KoolmeesModeratorIk maak het diff meestal schoon met een doekje en flink veel WD40.
Maar als er nog wat vetresten in zaten zou ik daarvoor niet het diff helemaal opnieuw gaan vullen.
Gewoon lekker rijden zo.17 oktober 2010 om 18:47 #11004RogierLidNou, vandaag even wezen rijden om te testen hoe die het deed. Maar helaas blijft ie het nog steeds doen, ga eens kijken wat ik nog meer kan doen. Wellicht strakkere veren achter nemen ofzo.
Het was iig lekker weer om te rijden, had alleen het laatste tankje niet moeten rijden ๐
Een gebroken wielhub en m’n spoiler is afgebroken. Wiel alweer gefixed en meteen olie in het differentieel gedaan. Van de week voor nog even met olie vullen en dat kan ie er weer tegenaan tot de volgende schade ๐ณ
Een voordeel, de asjes breken echt niet meer ๐
17 oktober 2010 om 18:51 #11019Mario KoolmeesModeratorRogier, kijk even wat het resultaat is als je alle diffs met olie hebt gevuld. Laat dan even weten welke diktes je gebruikt hebt en wat het resultaat is. Stel dat je nog steeds last hebt van balloonen (wat je overigens nooit 100% weg krijgt) kan ik wellicht nog wat tips geven.
Andere tip is om het volgende:
– Aan de binnenkant van je velg zit een gaatje, plak deze dicht met een stuk tape.
– In je band maak je op vier plaatsen een gat zodat vuil, zand en vocht uit je band kan.
– Door deze wijziging heb je kans dat je banden minder balloonen.Overigens kan het ook zo zijn dat HPI slechte kwaliteit banden of inserts heeft gebruikt waardoor ze sneller gaan balloonen.
EDIT: Lees ook dit even door, met name het deel over diff olie:
http://www.teamxray.com/teamxray/showfile.php?file_id=446117 oktober 2010 om 20:26 #11022RogierLidToch maar meteen nog even het voordiff ook gedaan. Ik heb het nu als volgt 3000, 10000, 7000. Dit zijn volgens mij een beetje de startwaardes van wat ik zo her en der gelezen heb. Moet van de week nog maar eens proberen.
Kan inderdaad proberen de gaatjes in de velgen dicht te tapen. Voel er niet zoveel voor gaten in de banden te maken ๐
17 oktober 2010 om 20:40 #11023Mario KoolmeesModerator3000 achter mag ik hopen ๐
Als je je auto oppakt en je geeft gas, vaak zie je je wielen dan heel erg zwabberen, dit komt door zand en vuil in je band…als hier erg last van krijgt is het toch aan te bevelen om gaatje te maken.17 oktober 2010 om 22:18 #11025RogierLidja 3000 achter ๐
Maar scheurt een band dan niet sneller met een gaatje erin?
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘M’n truggy’ is gesloten voor nieuwe reacties.