- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 11 maanden geleden door freddynightmare.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2010 om 17:29 #9512RogierLid
Vandaag even in Den Haag bij de Binckhorst geweest. Leuk terreintje daar, even lekker gereden weer nadat de auto weer in elkaar zat. Kon ook zo afgespoeld worden dus das handig.
Maar…. De truggy wil niet meer stationair lopen, slaat de hele tijd af. Ook viel me op dat hij niet meer echt stil wou blijven staan voordat ie deze problemen kreeg. Heb er een partij blaren bij gekregen, niet normaal. Blaren van de vorige week waren nog niet eens weg.
Maar goed… Wat kan dit zijn? Wielen gaan draaien bij stationair, maar zodra de auto op de grond komt slaat ie af. Als ik met de wielen van de grond gas geef gaat het goed, tot ik rem, dan slaat ie ook af. Verder is starten echt een drama geworden, 9 van de 10 keer heeft ie er geen zin in.19 september 2010 om 17:49 #10418CaretakerLidkoppeling is waarschijnlijk kapot.
als je m start draaien de wielen denk ik ook mee?
19 september 2010 om 17:52 #10419RogierLidNou direct meedraaien niet, maar ze bewegen wel. Zat inderdaad al te denken aan de koppeling, vind het alleen zo snel
19 september 2010 om 17:58 #10420Mario KoolmeesModeratorInderdaad, klinkt mij in de oren als een koppelingsprobleem…waarschijnlijk een gebroken veertje of wellicht een kapot koppelingslager.
19 september 2010 om 17:59 #10421CaretakerLidAch wat is snel. Een koppeling kan binnen een liter kapot zijn bij onjuist gebruik..
Als je veel op een hobbelig terrein gaat rijden en veel het gas erop houdt is ie zo weg hoor..
Gaat het om teflon schoenen of alu?
of ze slepen teveel. misschien andere veren erin de volgende keer..19 september 2010 om 18:05 #10422RogierLidIk ga het eens open maken, denk dat er standaard plastic/teflon in zal zitten. Wou eerst even zeker weten dat het de koppeling zou kunnen zijn 🙂
19 september 2010 om 19:02 #10423RogierLidNou, hij is er af. De koppeling ziet er nog goed uit verder, maar de lager welke op de koppelingsklok zit is redelijk kapot:
Zou dat de boosdoener kunnen zijn ook?
19 september 2010 om 19:14 #10424CaretakerLidjep.. dat is m.. als je veren nog heel zijn en je schoentjes ook is er verder niets aan de hand.
19 september 2010 om 19:36 #10425RogierLidDe rest ziet er allemaal nog erg netjes uit. Dus morgen maar even lagertjes halen, en ook maar kijken voor een rotostart meteen. Ben klaar met de blaren 🙂
19 september 2010 om 19:58 #10426janschipDeelnemerTop Rogier dat je het hebt gevonden, kunnen we volgende week weer lekker rijden.
Dan heb ik de mijne ook mee.Gr.
19 september 2010 om 20:23 #10427Mario KoolmeesModeratorIedere wedstrijd moet ik mijn koppelingslagers vervangen, heb er zojuist ook weer nieuwe in gezet.
Wil je een koppeling die lang meegaat, dan moet je voor de JVD koppeling gaan… ik rij al bijna het hele jaar met 1 koppeling.19 september 2010 om 21:02 #10433RogierLidDus het is niet zo raar dat de lagers kapot gaan? Dan ga ik daar een voorraadje van aanschaffen 😀
20 september 2010 om 06:45 #10434Mario KoolmeesModeratorVoor betaalbare lagers….tipje: http://www.rc-hardware.nl/index.php?page=browse&action=list&group=7&cat=9
20 september 2010 om 16:04 #10436freddynightmareDeelnemer@Rogier wrote:
Vandaag even in Den Haag bij de Binckhorst geweest. Leuk terreintje daar, even lekker gereden weer nadat de auto weer in elkaar zat. Kon ook zo afgespoeld worden dus das handig.
Maar…. De truggy wil niet meer stationair lopen, slaat de hele tijd af. Ook viel me op dat hij niet meer echt stil wou blijven staan voordat ie deze problemen kreeg. Heb er een partij blaren bij gekregen, niet normaal. Blaren van de vorige week waren nog niet eens weg.
Maar goed… Wat kan dit zijn? Wielen gaan draaien bij stationair, maar zodra de auto op de grond komt slaat ie af. Als ik met de wielen van de grond gas geef gaat het goed, tot ik rem, dan slaat ie ook af. Verder is starten echt een drama geworden, 9 van de 10 keer heeft ie er geen zin in.waar precies bij de binckhorst rij je dan 😎
20 september 2010 om 16:38 #10437RogierLid@freddynightmare wrote:
waar precies bij de binckhorst rij je dan 😎
Zie dit topic op modelbouwforum: http://www.modelbouwforum.nl/forums/meetings/118398-off-roaders-omgeving-den-haag-iedereen-welkom.html
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Niet meer stationair lopen/wielen blijven draaien’ is gesloten voor nieuwe reacties.