- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 10 maanden geleden door leo-rcc.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2011 om 14:03 #9698BaakieLid
nou hier is dan mijn eerste vraagje na een kleine aanrijding met mijne hpi trophy heeft de standaard ingebouwde stuurservo het begeven , welnu heb ik nieuwe servo’s ingebouwd van het merk savöx voor gas remmen iets sneller en als stuurservo een wat krachtigere ben alleen nog in afwachting van een hevel en een arm voor sturing maar nou luid de vraag als ik het hele spulletje aan zet maakt het een beetje een vreemd brommend geluidje is dit normaal? of heeft dat een oorzaak? of gewoon nieuwigheid bij de orginele servo’s was dit niet het geval in iedergeval
20 juni 2011 om 16:21 #13753pintyDeelnemerals ze verder gewoon bewegen, dan zou het volgens mij in orde moeten zijn.
brommen ze ook als er niets aan de servo vastzit??
20 juni 2011 om 17:08 #13754mikeonDeelnemerHoi,
nee dat is helemaal in orde. Nagenoeg alle coreless servo’s doen dat. Maak je maar zorgen wanneer het stil blijft, haha. Het geluid word waarschijnlijk luider wanneer je de servo weerstand bied. Zorg wel even dat je servo-saver goed staat, dat zorgt een veel langere levensduur van je servo.
Gr Mike
20 juni 2011 om 17:23 #13755Mario KoolmeesModeratorSavox servo’s zijn digitale coreless (brushless) servo’s…deze zijn zo nauwkeurig dat ze zelfs in de 0-stand proberen te corrigeren. Dat is de zoom die je hoort, als je je wielen los van de grond haalt en je stuurt een keer naar links en daarna naar rechts dan zal de zoom van je stuurservo zo goed als weg zijn.
Wat betreft je gas/rem servo moet je proberen deze qua 0-stand op je zender zo in te stellen dat de zoom zo min/laag mogelijk is, dan staat je servo niet te hard tegen je carburateur te duwen waardoor hij weinig stroom verbruikt en dicht bij de correcte 0-stand zit.
Vervolgens is het heel belangrijk dat je de End Points (eind punten/EPA) goed instelt, op stuur moet je proberen dat de stuuruitslag maximaal is, maar niet dat de servo heel hard staat te trekken of duwen aan zijn eindpunt, dit kost veel stroom en verkort uiteindelijk ook de levensduur van je servo. Stel je EPA zo in dat je stuuruitslag maximaal is en stel hem dan zover terug dat ie net 1 tikje terug uit zijn uiterste stand is. Met de gas/rem servo doe je dat op dezelfde manier, maar dan op gasstand en vervolgens op remstand. Heel hard aan de rem trekken heeft overigens ook niet tot gevolg dat je auto harder gaat remmen. (NB: Op de standaard zender kan je alleen je trim instellen of je stuuruitslag, een EPA instelling zit daar waarschijnlijk niet op).
Nog een andere tip, deze servo’s gebruiken een stuk meer stroom dan de standaard servo’s die op je auto zaten. Ik hou meestal een maximum rijtijd aan van een half uur per humppack van 1600 mAh, dan weet je zeker dat je auto niet met een lege humppack op hol kan slaan.
Mocht je nog hulp of tips nodig hebben…op de meeting zijn genoeg mensen die je hierbij kunnen helpen.
20 juni 2011 om 20:00 #13758BramLidEn voor het op hol slaan van een auto door een leeg humpack of lege batterijen werken wat elastiekjes die je om je gasschuif doet byzonder goed en goedkoop.
Er word nog al eens gedacht dat de failsafe dat doet maar als die geen spanning/stroom meer heeft doet die het ook niet meer.En zoals hierboven al gezegd, dat zoemen hoort bij die servo’s
22 juni 2011 om 09:01 #13777BaakieLidoke mijn dank voor jullie reacties en tips dan weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken over het geluid van de servo’s ben nog in afwachting van een setje aluminium servo hevels stuk brandstofslang filter + een startbox als ik nog vragen heb stel ik ze snel ❗
12 december 2011 om 18:51 #15443lu-ke22Lidik ben opzoek naar een snellere stuur servo ik heb nu de standaard servo van traxxas • 125 oz-in torque
• Transit tijd 0.17 sec/60 ° zegt traxxas) ik wil graag wat sneller weet iemand een goede servo en die lang mee gaat! 😉ps mijn servo maat is 40x20x37mm
gr Luke
12 december 2011 om 19:14 #15444janschipDeelnemereerste voorkeur, Align ds610 nieuw 55 euro
tweede voorkeur, Savox 1258 nieuw 67 euro12 december 2011 om 19:18 #15445lu-ke22LidIk dacht namelijk aan SAVOX SC-1257TG DIGITAL SERVO, CORELESS
word dan wel even sparen 67 euroGr Luke
12 december 2011 om 19:20 #15446Mario KoolmeesModeratorDegene die janschip noemt zijn idd aan te bevelen.
Goede servo’s zijn duur!De Align is precies hetzelfde als de Savox, komen uit dezelfde fabriek alleen een ander naampje.
Deze servo’s worden ook weer als Team Orion Vortex verkocht en zijn dan nog een tikje duurder dan Savox.12 december 2011 om 19:23 #15447lu-ke22LidDat is dus weer zo’n verhaal dat je betaald voor de naam 😮
12 december 2011 om 19:25 #15448janschipDeelnemerkomen vaak genoeg gebruikt langs op MBF/marktplaats voor rond de 50 euro.
Waarom dan niet de Align voor 55 euro, exact hetzelfde als de Savox 1258.Deze zijn net iets krachtiger dan de 1257.
Op http://www.servodatabase.com kun je heel makkelijk servo’s vergelijken.
12 december 2011 om 19:37 #15449lu-ke22LidBedankt Wim zeker een handige site.
12 december 2011 om 20:43 #15452lu-ke22LidIk ga eerst even 3 keer nadenken of ik het echt nodig heb 😉
5 februari 2012 om 20:28 #15801leo-rccDeelnemerIk heb op mijn Hyper een Hitec HS7955TG staan en op mijn Trophy flux de stock HPI servo. Het sturen tussen de beide op dezelfde zender is een wereld van verschil. De Hitec is zoveel strakker en sterker. Voor mijn Shortcourse heb ik een Savox 1258 en ook daarmee geen centje pijn. Een goede servo is samen met de banden echt een must voor goed sturen, daarop bezuinigen is jammer van de wagen. Zodra de servo van de Trophy doorfikt (het verbaast me eigenlijk dat dat niet gebeurt is al) heb ik zijn vervanger al klaar liggen.
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘nieuwe servo’s’ is gesloten voor nieuwe reacties.