- Dit onderwerp bevat 65 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 10 maanden geleden door pinty.
-
AuteurBerichten
-
6 oktober 2010 om 16:47 #10674Mario KoolmeesModerator
Weer wat vorderingen, toch is dit eigenlijk de echte manier; gewoon zelfbouwen. Ik ben erg benieuwd hoe hij gaat rijden.
6 oktober 2010 om 18:06 #10683pintyDeelnemerik ook, maar ik denk dat dat wel goed zal gaan. Ik moet nu nog een manier vinden om de kunststof bak goed vast te zetten onder het chassis en misschien dat er nog een spoiler op komt.
ach…eigenlijk ben je nooit klaar met een zelfbouw-project. ( en ook niet met een bestaande auto, zoveel leuke upgrades gezien voor de lrp)
28 oktober 2010 om 18:00 #11142pintyDeelnemergisteren mijn blokje van de lrp even opengemaakt…kom ik dit tegen:
putje op de cilinder en braampjes op de cilinderkop:
waarschijnlijk is dit de oorzaak van het gloeiplug-vreten.
Voor de rest zag het er allemaal netjes uit van binnen. Een beetje roestvorming in de poorten, maar niet zorgwekkend.
De buggy is nog steeds een groot bouwpakket van onderdelen. Ik kom steeds meer kleine dingen tegen die aan vervanging toe zij of verandert moeten worden.Ach…de bruggy is er in elk geval weer klaar voor:
Hij staat nu een stuk lager bij de grond en is ietsje langer geworden door de andere tandwielen. Nu nog een andere, smallere kap van minimaal 15 cm breed bij de wielkasten.
28 oktober 2010 om 18:15 #11143Mario KoolmeesModeratorZiet er inderdaad niet echt super uit, degene die de motor indertijd gepinched heeft is schijnbaar vergeten (of had er geen zin in) de boel even schoon te maken voordat hij de motor weer in elkaar heeft gezet (ik heb daarna de motor nooit uit elkaar gehad). Die beschadiging op je zuiger kan trouwens ook heel goed van een kapotte gloeidraad uit een plug geweest zijn.
EDIT: Zit er trouwens geen speling op je drijfstang? Dat is meestal de reden dat een motor pluggen gaat vreten.
28 oktober 2010 om 18:43 #11144pintyDeelnemerDat was ook de eerste reden om hem los te halen. Ik was bang voor speling op drijfstang, maar dat is gewoon netjes zoals het hoort.
Ik denk , of hoop, dat die rommel de reden van het gloeiplug-vreten is geweest. Ik zal het vanzelf wel merken.29 oktober 2010 om 18:07 #11160BramLidpluggen vreten kan ook van je krukas lager(s) komen, dus als je drijfstang geen speling heeft zou het zo kunnen zijn dat je backend lager het wel heeft.
De sporen die je ziet op de foto’s lijken heel sterk op schade door kapotte pluggen door detonage trillingen.31 oktober 2010 om 21:37 #11170pintyDeelnemerHet kan ook komen door het misbruik van de vorige eigenaars….maar het blokje is nu toch open, dus ik ga daar zeker ook even naar kijken.
1 november 2010 om 07:57 #11171Mario KoolmeesModeratorRichard, ik denk zelf dat de lagers nog in redelijke staat moeten zijn. Volgens mij heeft de 1e eigenaar er niet heel veel liters mee opgereden. Hij kreeg de motor niet meer afgesteld en dat is denk ik gekomen door vuil wat door het luchtfilter is gekomen, het zou natuurlijk ook kunnen zijn gekomen door een veel te arme afstelling (hij was van een electro rijders die eens nitro wilde proberen). Toen ik deze auto kocht was alle compressie weg uit de motor en daarop heb ik de bus laten pinchen. Zelf heb ik de motor daarna nooit meer uit elkaar gehad (ik heb er daarna denk ik maximaal 3 tot 4 liter mee gereden).
Dit is voor mij alle historie die ik kan vermelden, weet niet of je er veel aan hebt…
1 november 2010 om 11:10 #11173pintyDeelnemerDe historie van buggy was al grote delen bekend, dus ik verwacht niet dat er zoveel mee aan de hand zou kunnen zijn.
Dit jaar rij ik er zo wie zo niet meer mee. Ben hem nu een grote schoonmaak en opknap beurt aan het geven, o.a. betere remmen, trekstarter, deels nieuwe kogellagers, etc.2 november 2010 om 12:01 #11193pintyDeelnemerBlokje inmiddels open gehad en nagekeken. Lagers zijn nog goed, geen krassen in de cilinderwand. Alles weer gepolijst en gevlakt en een trekstarter gemonteerd. Het was inderdaad een gloeispiraaltje die in het blok terecht was gekomen.
Als het goed is, moet hij het nu weer doen.25 november 2010 om 11:05 #11510pintyDeelnemertja…en dan kom je weer wat leuks op marktplaats tegen………
Geen idee wat het allemaal precies is, maar de buggy is in ieder geval hetzelfde chassis als de bruggy.29 november 2010 om 12:02 #11871pintyDeelnemerVrachtje opgehaald, wat een bende. maar wel mooi.
wat zat er in: buggy 1/10, nikko f1. en een kap van een ford station (hpi), die ga ik nog passend maken voor een buggy.
5 zenders, geen idee welke frequentie, maar ik denk 40 en 27mhz. Moet ik nog even uitzoeken.
4 ontvangers en een stuk of 6 servo’s.
4 motoren: 2,1cc; 2,7cc; 3,5cc en een 7,5cc. Allemaal in goede staat, veel compressie en alles netjes in de afterrun.
3 uitlaatjes, wat bochten en nog wat kleine onderdeeltjes.kortom een mooie koop voor weinig (zo heb ik het graag)
De motoren hebben bijna allemaal al een plekje gekregen, alleen de 7,5cc weet ik nog niet wat ik er mee ga doen. Misschien koop ik nog een 1/8 buggy erbij en gaat hij daar op.
29 november 2010 om 13:00 #11872mikeonDeelnemer@pinty wrote:
De motoren hebben bijna allemaal al een plekje gekregen, alleen de 7,5cc weet ik nog niet wat ik er mee ga doen. Misschien koop ik nog een 1/8 buggy erbij en gaat hij daar op.
Kicke! 😳
29 november 2010 om 23:30 #11868CaretakerLidflink hoog vertanden anders heb je er nog niets aan he..
Wat voor motor is het? Een CEN?
misschien iets voor op een MONSTER Savage 🙂
Hier toevallig iemand die een buggy heeft met een 7.5cc erop. EN een 2 speed…. http://www.nitroaddicts.com/forums/showthread.php?t=2513
30 november 2010 om 08:29 #11869pintyDeelnemerde 2,1 is een protech. De rest is allemaal force, dus het stelt niet zo heel veel voor qua power. Maar een motortje extra is nooit weg 😉
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Ombouw project van onroad naar buggy (reely p190)’ is gesloten voor nieuwe reacties.