6 berichten aan het bekijken - 61 tot 66 (van in totaal 66)
  • Auteur
    pinty
    Deelnemer

Omdat het motortje gestart moet worden met een rotostarter, en die heb ik niet, heb ik het geprobeerd met verschillende accu-boormachines. Helaas zonder veel resultaat……..ze draaien gewoon veel te langzaam.

Ik zit er aan te denken om of de 3cc motor er weer op te zetten, of een 2.1cc uit mijn verzameling (die heb ik overigens nog niet zien lopen)
    De 3cc vind ik eigenlijk een beetje zonde, omdat die hoort bij mijn cd3, maar voor de 2.1cc ben ik bang, dat die te weinig power heeft.

twijfel, twijfel…

pinty
    Deelnemer

1 motor van mijn verzameling is helaas overleden……de 3,5cc van force heeft totaal geen compressie meer.

pinty
    Deelnemer

speciaal voor snellehenk: de blauwe kap is passend gemaakt voor de buggy.

Nu nog een passend blokje erop en gaaaan

mikeon
    Deelnemer

Haha wel een gek gezicht zeg 😉 Maar wel vet!

pinty
    Deelnemer

tja…het past. Zit nu nog met 1 probleempje…welk motortje.
    3cc, loopt niet lekker onderin, maar verder helemaal goed. Hoort eigenlijk in mijn onroad

2.5cc loopt goed, maar heeft (nog) geen trekstarter, alleen een aandrijving voor een rotostart (en die heb ik niet)

2,1cc Geen idee of die loopt, maar heeft een trekstarter, schuif (!) carb, maar weer geen passende koppeling (as te kort). en ik twijfel of 2,1cc voldoende is aan vermogen…..
    deze zal ook niet zo hard gaan, dus leuk voor als iemand het eens wil proberen en een goede kandidaat voor de afvalrace (klein blokje, grote tank)

we knutselen nog even verder…..

pinty
    Deelnemer

Gisteravond een trekstarter in elkaar gezet voor de 2.5cc. Nu alleen nog de 2.1cc voor elkaar zien te krijgen. Ik kom een klein stukje as te kort voor de koppelings klok. Misschien maar een los busje voorop zetten, zodat in ieder geval de lengte genoeg is, zodat de lager ergens op een asje zit. Ik weet alleen niet of dit het gaat houden, maar dat mag de pret niet drukken.

6 berichten aan het bekijken - 61 tot 66 (van in totaal 66)
  • Het onderwerp ‘Ombouw project van onroad naar buggy (reely p190)’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Winkelwagen
Scroll naar boven