- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 2 maanden geleden door pinty.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2010 om 20:11 #9541pintyDeelnemer
Voor degene die afgelopen zondag er waren: Jullie hebben mijn nieuwste creatie in actie gezien.
Even opfrissen: het was die kleine 1/10 truck, met zwart/rode kap en witte spoilerDe basis was van een 1/10 wegracer (reely p190), die ik verbouwd heb met langere draagarmen, grotere veren en buggy banden.
Nu lukte het me niet om fatsoenlijk de schans te nemen, hij duikelde continu naar voren, met diverse koprollen tot gevolg.
Waar kan dit aan liggen?? is de balans van een buggy / truggy zoveel anders dan van een wegracer?
Wat zou ik moeten veranderen, zodat hij wel goed de schans kan nemen? Wielbasis verlengen (dus een nieuw chassis bouwen) of gaan schuiven met het gewicht (accu, servo’s etc)wie helpt, wie weet raad ?
13 oktober 2010 om 20:19 #10938Mario KoolmeesModeratorRichard, wat je eens zou moeten doen is gewoon je voorwielen en je achterwielen op een weegschaal zetten en kijken wat deze aangeeft. Vergelijk dit met de gewichtsverhouding van je LRP buggy.
Naar mijn gevoel zal bij een onroad het gewicht meer op de voorwielen liggen omdat er op de voorwielen maximale grip moet zijn. Bij offroad moet er echter ook gesprongen worden en dan is dit een heel ander verhaal.
Meest voor de hand liggende is denk ik wel dat je gewicht naar achteren moet. Wat mij afgelopen zondag ook opviel is dat wanneer een van je wielen geen grip had, je toerental omhoog geen en je auto flink vertraagde. Lijkt mij daarom dat het ook belangrijk is om dikkere diff olie te gebruiken.
Als je gaat wegen…ben ik erg benieuwd naar de resultaten!
13 oktober 2010 om 20:30 #10940pintyDeelnemerdat van die toerental lag aan een kapot oneway lager in de versnellingsbak.
de lrp kan ik niet wegen…..het is nog steeds een berg onderdelen 🙂13 oktober 2010 om 20:39 #10941Mario KoolmeesModeratorHaha, ik zou mijn Mugen kunnen wegen, maar net de voorkant uit elkaar gehaald, diff tandwiel en pinion waren gestript…vandaar dat ik zondag er ook niet mee kon rijden. Duur geintje weer….€ 50!
En de Hobao kan ik wel wegen maar daar zit op de voorkant een carbon shocktower en die moet er eigenlijk vanaf omdat bij die auto de gewichtsverdeling niet meer klopt. Normaal zit er een hele dikke metalen shocktower op en doordat de voorkant (door het carbon) nu te licht is kan deze auto helemaal niet mooi zweven in de lucht. Bij iedere sprong gaat direct de kont omlaag.
14 oktober 2010 om 07:54 #10946pintyDeelnemerwegen gaat dus niet lukken. Ik heb geen weegschaal die het kan wegen.
ach, ik kijk wel even, misschien als ik tijd heb, bouw ik wel een nieuw chassis. (stiekem baal ik, dat ik mijn pirate 10 verkocht heb)14 oktober 2010 om 08:01 #10949Mario KoolmeesModerator2 weegschalen pakken, en op nul stellen met bijvoorbeeld een metalen lineaal erop.
Dan je wielen op de lineaal zetten, en de ene kant op wegen en dan de andere kant op.
Van de totalen het gemiddelde uitrekenen. Dan weet je wat het verschil ongeveer is en of het verschil erg groot is.15 oktober 2010 om 10:07 #10975pintyDeelnemerzoeken, zoeken, zoeken, maar geen weegschaal die het kan meten…
Dan maar een balansproef. Het zwaartepunt ligt dus net iets achter het midden.
Ik ga nu een ander middendif erop zetten, zodat het motorblok iets naar achteren kan.
De accuhouder ga ik ook proberen om iets te verplaatsen, en dan eens kijken wat hij doet.Misschien een raar vraagje, maar heeft een buggy wel zulke grote, lange dempers nodig aan de achterkant?
25 oktober 2010 om 10:27 #11109pintyDeelnemerwas alles maar zo simpel….
tweebak vervangen voor geen versnelling, en bij gebrek de originele koppelings tandwiel veranderdpast het niet meer op het chassis…..dan maar een nieuwe maken (links op de achtergrond……)
en als we toch bezig zijn…..
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘ongewenste koprollen bruggy’ is gesloten voor nieuwe reacties.