Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
janschip
Deelnemer@Kuno, leuke foto’s aan externe omstandigheden kan jij ook niets veranderen.
@Rogier, leuke filempies en tot de volgende keer.janschip
Deelnemer@snellehenk wrote:
Weet alleen niet zeker of het beter is om een regelaar te hebben die tot bijvoorbeeld 5,5 turns gaan en je met een langzamere motor van bijvoorbeeld 12 turns rijdt.
Dat is dan weer afhankelijk van de Amps die de ESC kan leveren. Zou eerst met die ESC en 12T motor proberen.
janschip
Deelnemer@Kuno Mooren wrote:
hier wat specs van de Graupner Speed Profi 40R
http://www.2brothersrc.com/main.php?typeofform=productdescription&subject=electronikaregelaars&articleid=1455@ Mario,
had je graag geholpen, maar heb er echt geen kaas van gegeten….maar heeft het er niets mee te maken, dat een minder turns ook minder toeren en dus minder vermogen heeft?
of is dat een stomme gedachte van mij?net andersom
janschip
DeelnemerGewoon gaaf al die filmpjes. Dan zie je de meeting ook van een andere kant, als crew zie je de meeting heel anders bv, is de baan nog heel, staan er auto’s stil heeft iedereen het naar zijn zin etc.
De rook en damp waren inderdaad heftig, volgende keer maar een paar grote ventilatoren mee nemen misschien dat dat helpt en een beetje wind buiten.
Blijf vooral filmen en posten.
janschip
DeelnemerJe moet (nou ja moet) kijken naar het aantal turns. Als er nu een ESC op zit die 20 turns aankan dan lijkt het me stug dat hij 9,5 turn aankan, let hier wel op.
Het is wel een heeeel groot verschil van 20 naar 9,5 turns, ik denk dat jou auto geen 9,5 turns nodig heeft, hij is best wel licht. Maar kijk eerst of je ESC het aankan.Die Graupner profi kan 12 turns aan maar ik weet niet of hij dat ook voor 550 motoren aankan, kan ik niets over vinden. Ik zie wel dat hij veel als vaarregelaar gebruikt wordt, daarom twijfel ik aan de combinatie maar daar heb ik geen ervaring mee.
Een Titan 12T is een 550 motor, dus neem ook een 550 motor anders moet je gaan aanpassen.
Over kortsluiting hoef je je geen zorgen te maken als je het maar met 2 a 3 volt (2 x AA batterij) doet. Met ged. water is inderdaad beter.
Heb je een droger, dan kun je dat water filteren en gebruiken.janschip
Deelnemer@Kuno Mooren wrote:
okay, heb m al gevonden…
http://www.youtube.com/watch?v=t6OqTE5oGTg
maar wat is er nou eigenlijk de gein van?
snap de bedoeling er niet helemaal van…Dit is om de contact punten (borstels) binnenin de motor egaal te maken, zo maken ze beter en meer contact en vonken stukken minder. Doe je het niet dan gaat het wat grover en heb je veel meer vonken en minder contact dus minder overbrenging van je power. En als laatste je motor gaat langer mee.
janschip
DeelnemerDat klopt maar je hebt gelijk.
Laat hem dan wel eerst inlopen in gedistilleerd water, op you tube zie het hoe en waarom.Groeten
janschip
Deelnemer@Kuno Mooren wrote:
Dag allen,
even een vraagje,
hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.Ik heb gisteren een nieuw motortje op mn Stampede gemonteerd,
getest op straat, en deed het prima,
eenmaal aangekomen op de meeting, klaargezet in de pit om te starten….
DOOD!!! motor deed niks meer….
stuur zervo gewoon in orde, accu’s goed doorgeladen (3300 mah nimh)
enige tijd aan het klooien geweest, enkele aanwezige mensen hebben mij nog geholpen met testen.
maar kwamen allemaal tot de conclusie dat het motortje ten dode opgeschreven stond 🙁nu mijn vraag,
wat is een goede, sterke en vooral betrouwbare motor hiervoor?
het gaat overigens om een borstel motortje….of zou het beter zijn gelijk brushless te gaan?
zou leuk zijn als het nog even een budget oplossing zou zijn….
want ben nu al behoorlijk wat geld lichter door onderdelen van mn Nitro,
en mn Elektro en heb nog steeds geen ene meter gereden…graag jullie idee hierover,
dank Kuno
Hoi Kuno,
Volgens mij een 12 turns Titan (Titan 12T) motor die er opzit?
Hier is op zich niets mis mee, prijs/prestatieverhouding is prima.
Alleen lees ik vaker dat je soms “pech” dat hij kort meegaat. Die van jou wel extraam kort, heb ik geen verklaring voor maar ga ermee terug naar de winkel als dat kan.
Persoonlijk zou ik een ander Titan 12T motor halen en deze erin zetten, waarom……
Je begint net en brushles is dan wel aardig overpowered, met een brushed kun je prima leren rijden en kost stukken minder. Voor brushles heb je een ESC en motor nodig en dan ben je al snel rond de 110-150 euro kwijt en we lopen er al op leeg.Misschien een rare vraag maar heb je hem ingereden? Dat is niet de reden dat hij stuk is hoor maar gewoon een tip om een electro motor soepeler, langer en sneller te laten “lopen”.
Dit is mijn mening, succes met je keuze.
janschip
DeelnemerIedereen bedankt voor de reacties en ik hoop dat er nog vele volgen.
Wanneer iemand opbouwende kritiek heeft of tips en tricks laat het dan weten!!!!
Maar geef ons concrete voorbeelden en ideeen zodat we er iets mee kunnen.
Het mag op het forum maar kan ook via het crew mailadres. (crew@rcc-zoetermeer.nl)Een puntje van aandacht voor iedereen die rijdt, wanneer er een auto, om wat voor reden, vast staat haal dan alsjeblieft het gas eraf en de rem erop.
Als er dan iemand van de crew bij de auto is laat de andere rijders dan even gas terug nemen, het gaat tijdens het rijden ongemerkt maar wij hebben toch aardig wat rare sprongen moeten maken om auto’s te ontwijken. Wij willen de auto’s zo snel mogelijk weer op weg helpen maar hebben jullie hulp hierbij nodig.Voor mij als onderdeel van de crew een geslaagde avond, ik hoop voor de rijders ook.
Tot de volgende keer maar weer.
16 november 2010 om 18:25 In reactie op: Star Wars kap voor Monster Savage NIEUWE FOTO’S 15 nov. #11482janschip
Deelnemer@Caretaker wrote:
Haha, gewoon komen zeggen ze dan..
Ik ben om 17:00 pas klaar met werken, dan eigenlijk eerst ff thuis eten en dan naar DH rijden, is ongeveer 5 kwartier rijden naar de lozerlaan. Dus vandaar nog steeds aan het twijfelen.. PLUS het feit dat de FrankenAxial nog steeds niet heeft gedraaid.. Dus straks ben ik daar en doet die motor het niet..Maar ik blijf denken.. Denk dat ik er pas vrijdagavond uit ben of ik wel of niet kom..
Natuurlijk hebben wij makkelijk praten maar…………..
……………………moet je maar niet zo’n mooie kap maken…….Dus gewoon komen!!!!!! (LOL)
janschip
Deelnemerleuk leuk leuk!!
janschip
Deelnemer@Kuno Mooren wrote:
de 205335 heb ik zojuist op ebay gevonden….
die kost 23,95, maar komt er nog 18 euro!!!!! verzendkosten bij!
sorrie, maar uit principe koop ik dit dus echt niet,
wat een absurd verzendbedrag is dat…Kuno dat is niet eens een principe kwestie, belachelijk dure verzending.
Ze komen dat tandwiel zeker met een gouden wagen persoonlijk langs brengen.Verzenden mag best iets kosten, denk dat het nog in een envelop past ook, dan moet je toch voor een euro of 4 á 5 het thuis hebben.
janschip
DeelnemerTop dat jullie in grote getallen inschrijven, we gaan hard naar het maximale aantal rijders toe.
Erg belangrijk dat als je komt je ook ingeschreven hebt, rijders met inschrijving hebben zeker toegang en kunnen lekker rijden.
Dus als je komt schrijf je in.
Bij binnenkomst checken we de inschrijflijst.Groeten en tot zaterdag!!!!!!!
14 november 2010 om 19:14 In reactie op: Star Wars kap voor Monster Savage NIEUWE FOTO’S 15 nov. #11407janschip
DeelnemerAl ben ik geen star wars fan maar op de plaatjes ziet die kap er erg fraai uit.
Die wil ik ook wel live zien.
janschip
Deelnemer@freddynightmare wrote:
@janschip wrote:
Na afspuiten met water altijd je lagers schoonmaken en olieen.
Maar heb je de indoor meeting gezien??
heey jan lang niet gezien,toch geen winterstop he 😀
ben nog n paar keer bij de binck geweest baantje ligt er nog goed bij alleen jammer van dat %$@$#$te weer 😉
Toch maar goed dat ik ff naar die baja cup ben geweest he in de condor city 😎
haha zie je snel weer.Nee hoor geen winterstop maar het zat even tegen steeds op zondag, je weet wel hoe dat gaat.
Maar met een beetje mazzel zie ik je de 20ste bij condor city ben bang dat de bink ff niks wordt met dit heerlijke weer.greetz.,
-
AuteurBerichten