Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
pinty
DeelnemerIn Nootdorp zit een grote schroevenhandel (ben de naam ff kwijt), naast het witte paard.
Maar ik moet wel zeggen: Voor 1 schroefje is het wel erg duur. Je betaald namelijk al iets van 8 euro voor het plaatsen van de bestelling…..pinty
Deelnemereerlijk gezegd, denk ik niet dat dat het probleem is. In de manege heeft het motortje inderdaad vrij rijk gelopen (1 tankje max), maar dat had er ook mee te maken, dat ik hem nog aan het afstellen was en met een kapotte koppeling reed. In de hal was het gewoon slecht te horen.
Ik heb er nog geen tijd voor gehad om hem helemaal open te maken, dat komt deze week nog wel.
Eerst wil ik de 1/10 buggy weer in elkaar zetten. Deze gaat de verkoop in, ik rij er eigenlijk nooit meer mee (1/8 is veel leuker)pinty
Deelnemer@Jizmac wrote:
Ik schenk in het beestje wat voor handen is. Dit heeft alleen gevolgen voor de afstelling. Motortje doet het (bijna) drie jaar en goed. Alleen zit er een beetje brak eenrichtingslager in.
Het is wel opvallend, dat door de wissel naar tornado, nu al 3 motoren overleden zijn.
Voorheen reed ik ook altijd met tornado (16% ). nooit geen problemen. Maar met de 1/8 motoren heb ik altijd merlin 25% gebruikt en nu voor 1 keertje tornado.
Had ik misschien beter niet kunnen doen (of is het een beetje bijgeloof)@ snellehenk: Ik heb ook nog een bijna nieuwe lrp .21, maar daar is de history een beetje vaag van. Mocht deze kapot gaan, dan heb ik ook nog de gepinchte cilinder van Roelof. Zet ik die er gewoon in.
Maar ik vind het gewoon flink balen van de .28……dat ding reed zo lekker π
En ik heb inmiddels een adresje voor de go.25. Alleen vraagt hij β¬ 25,- voor een pinch-beurtje. Dat moet maar even wachten. Eerst nog wat andere spulletjes kopen (o.a. merlin en een savox)pinty
Deelnemernee, ik heb met de tornado gereden in de manege. Maar het zou heel goed kunnen. Alle andere motoren zijn ook kapot gegaan met tornado…..zet me toch aan het denken.
Gelukkig heb ik weer wat adresjes voor de merlin !!pinty
Deelnemermerlin……..en 2 tankjes tornado.
Het is gewoon domme pech, of ik doe toch echt iets fout……
pinty
DeelnemerGefeliciteerd met de behaalde resultaten. Toch weer veel beter dan verwacht ! Echt super.
pinty
DeelnemerIk heb vanmiddag even snel het blokje open geschroefd……….zo te zien is het iets meer dan een paar zandkorrels π
Er zitten diepe groeven in de cilinderwand, dus ik vrees dat er een lager is gesprongen π₯
Van de week maar even verder kijken of er nog iets van te redden valt.Op zich valt het eigenlijk wel mee met die kapotte motoren van mij.
De eerste lrp waren de lagers van kapot en de drijfstang. (hij was gewoon helemaal op)
Bij de force-motoren (2,5 en 3,0) had ik gewoon de pech van tweedehands. alhoewel de 3cc ook wel wat zand kan hebben gehaptde g0 .25 is gewoon toe aan een pinch-beurtje
de axial .28….zie de eerste regels.
Ik heb gewoon een beetje de pech gehad met de tweedehands motoren. Ook al kwamen ze van hele vertrouwde en bekende adresjes.
Maar zoals ik al schreef: Deze week ga ik de motoren wel even goed bekijken, welke nog te redden zijn en welke echt helemaal op zijn. Daarna kijk ik wel verder wat ik ga doen.
pinty
Deelnemerik kan maar 1 ding verzinnen: toch rommel in de cilinder. Geen idee hoe ik het voor elkaar krijg.
Nu maar even zoeken naar iemand die zulke motoren kan pinchen. Ik heb er al genoeg aan uitgegeven aan goede onderdelen.Om hem zomaar in een doosje te stoppen en er verder niks meer mee te gaan doen, is ook zo’n zonde.pinty
Deelnemerjawel, heb ik weer. Ik wilde vanmiddag de axial .28 eens even goed afstellen. trek ik eerst het touwtje kapot, meteen maar vervangen. Toen de motor opnieuw gestart, geef ik gas, slaat hij meteen af..
Alle compressie weg!! Motor nummer 4 om zeep geholpen…..in zes maanden tijd!
wie weet nog een goed adresje om deze motoren te laten pinchen? (3,5cc en groter)
pinty
Deelnemermee eens. Maar toch een heel erg goed en uitgebreid verslag van de auto.
En die kleine dingetjes die in de video genoemd worden, zijn wel aan te passen.eigenlijk zonde om ermee te rijden……….
pinty
Deelnemereven alle filmpjes en foto’s bekeken, ze zijn echt super!
Ik ben al 1 ding te weten gekomen over de lrp: hij is niet onverwoestbaar……maar kan een hoop hebben!
op de kop landen…..voor / tegen de jump
ff een remspoortje trekken….
en ik me maar afvragen, waarom die demper kapot is….
en 2 ophangingen half gescheurd, dogbone krom en 1 demper die linksaf wijst…
en gewoon doorvliegen:
en dit is ook een hele mooie:
maareh….waarom mijn nou filmen als ik weer eens aan het prutsen ben…. π π
pinty
Deelnemerkwam net een leuke foto tegen…..
zegt genoeg……….
pinty
Deelnemerluister en kijk dit filmpje maar eens. Je hoort de auto volgas gaan, maar hij komt niet vooruit (vanaf 0.45). Dit kwam dus door de lager.
[youtube:3cqsaj62]http://www.youtube.com/watch?v=ndYd4scqfGQ&feature=relmfu[/youtube:3cqsaj62]
pinty
Deelnemermmm, zelf vind ik dit niet de mooiste…..maar dat is persoonlijk.
Je hebt dit keer wel heel erg veel foto’s gemaakt, samen met Tony. Echt super. (zie meteen ook al wat puntjes voor verbetering in mijn afstelling)en dit is toch wel eentje voor het plakboek:
en dan nu (met dank aan ziggo voor supersnel internet)…mijn filmpjes:
[youtube:1tu2d1ot]http://www.youtube.com/watch?v=gRo-Dlb-Dzs[/youtube:1tu2d1ot]
[youtube:1tu2d1ot]http://www.youtube.com/watch?v=LPdYyYUCyqc[/youtube:1tu2d1ot]
[youtube:1tu2d1ot]http://www.youtube.com/watch?v=ElTS0sVQTAA[/youtube:1tu2d1ot]
pinty
DeelnemerAls ik me de auto nog kan herinneren, dan is het een simpele versnellingsbak. Ik vermoed, dat de one-way lager kapot / vol met olie zit.
Gewoon even alles open schroeven en de lagers schoonmaken. Of nog beter: De lagers van de versnellingsbak vervangen. -
AuteurBerichten