Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
RogierLid
Nou, de diff olie zit er ondertussen alweer een tijdje in, gaatjes in de banden toch ook maar gedaan. Verschil tussen de banden was in het ergste geval zelfs 100gr. Dat is nu dus over π
En met de nieuwe camera is leuk filmen π
[youtube:3u5f7da4]http://www.youtube.com/watch?v=SdtGMxRcD7o[/youtube:3u5f7da4]
Volgende week komt als het goed is ook de Baja
RogierLidVandaag een GoPro HD camera besteld π Binnenkort weer wat om mee te testen
RogierLidja 3000 achter π
Maar scheurt een band dan niet sneller met een gaatje erin?
RogierLidToch maar meteen nog even het voordiff ook gedaan. Ik heb het nu als volgt 3000, 10000, 7000. Dit zijn volgens mij een beetje de startwaardes van wat ik zo her en der gelezen heb. Moet van de week nog maar eens proberen.
Kan inderdaad proberen de gaatjes in de velgen dicht te tapen. Voel er niet zoveel voor gaten in de banden te maken π
RogierLidNou, vandaag even wezen rijden om te testen hoe die het deed. Maar helaas blijft ie het nog steeds doen, ga eens kijken wat ik nog meer kan doen. Wellicht strakkere veren achter nemen ofzo.
Het was iig lekker weer om te rijden, had alleen het laatste tankje niet moeten rijden π
Een gebroken wielhub en m’n spoiler is afgebroken. Wiel alweer gefixed en meteen olie in het differentieel gedaan. Van de week voor nog even met olie vullen en dat kan ie er weer tegenaan tot de volgende schade π³
Een voordeel, de asjes breken echt niet meer π
RogierLidIk heb 3 flesjes gehaald. 3.000, 7.000 en 10.000. Was inderdaad al van plan de andere diffs ook te doen.
Maar jij denkt dat het vet was? Dan moet ik denk ik het middendiff opnieuw doen. Had em niet helemaal schoongemaakt en heb gelezen dat vet en olie niet mengen π Alhoewel dit wel leek te mengen.
Hoe maak je een diff het makkelijkste helemaal schoon en vetvrij?
RogierLidEhm… 10.000 wtg van ofna racing.
Wat er in zat, tja… volgens mij was het iig olie, maar een heel apart bruin groenig kleurtje. Was sowieso dikker dan wat er nu in zit.
RogierLidEn m’n truggy zit weer in elkaar. Morgen even een beetje testen hoe hij nu rijdt. Heb nu 10.000 wt diff olie in het midden diff gedaan. Eens kijken of de voorwielen nog steeds zo extreem willen gaan ‘ballonnen’.
RogierLidRogierLidIk zelf vind het ook niet erg hoor op 1 baan. Het is gewoon goed opletten en tja, ongelukjes kunnen altijd gebeuren. Risico van het vak zeg maar π
Alleen heb je natuurlijk ook de jongeren (niet alleen jongeren trouwens), die vaak ziek zijn van de schades omdat het hun zuurverdiende geld weer kost. En dan de volgende keer maar niet meer komen bijvoorbeeld omdat ze schade hebben gereden. Niet dat dat anders niet kan gebeuren trouwens, daar niet van.Wellicht misschien ook een idee om nieuwe rijders wat uitleg te geven en risico’s aan te geven. Een ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje.
Oh ja, en iets van een extra ‘gevaren’ strook creΓ«ren. Zijn afgelopen zondag toch wel een paar wat auto’s geweest die net buiten de baan komen en een paar voeten meenemen π
RogierLid1-2 weken levertijd zei Wim.
Nee geen knetterpijp Mario haha, je schijnt ook getunede uitlaten te hebben die een nette demper hebben. Maar hou em denk ik eerst sowieso standaard.
RogierLid900 euries π³
Maar de service die ik bij Wim krijg vind ik ook heel belangrijk. Hoef niet persee het goedkoopste, en als ik al kijk wat m’n truggy gekost heeft tot nu toe haha, dan valt het op zich wel mee π
RogierLidGa sowieso vanmiddag nog ff langs rc pitstop, neem ik de onderdelen wel ff mee, kijken of ie wat heeft.
[edit]
Ze hadden een rebuild kitje van Losi wat blijkbaar ook past. Dus ben weer geholpen πMeteen ook een 4WD FG Baja besteld π³
RogierLidNou, afgelopen zondag toch nog wat kwijtgeraakt omdat ik blijkbaar bij deze as locktite was vergeten te gebruiken (de andere kant zat wel). Na de as conversie voor de wielen hebben de voorwielen een universal dogbone gekregen, maar nu ben ik dus blijkbaar het inbusje en het pennetje kwijt wat de twee delen bij elkaar houdt…
Nu had ik twee opties, of een nieuw setje asjes (redelijk prijzig) of zoeken naar een rebuild kit. Gelukkig de rebuild kit gevonden welke hopelijk gaat passen, maarja, in backorder bij de importeur en kon wel 2-3 weken duren. Heb dit kit nu bij een Engelse shop besteld. Hopen dat het snel binnen komt πHeb wel vannacht weer een compilatie op youtube gezet van afgelopen zaterdag toen ik in de Binckhorst aan het rijden was π Kan ik niks met de auto doen, dan maar met video’s van de auto
[youtube:3eioxkuo]http://www.youtube.com/watch?v=chXiLd7kFzM&hd=1[/youtube:3eioxkuo]
RogierLid@mikeon wrote:
Ik kan de hpi trophy 4.6 zeker aanraden, net als Rogier waarschijnlijk. Hij is echt oerdegelijk (op de asjes na) en relatief goedkoop.
Misschien is een 1/10 truggy een idee? Is goedkoper in aankoop en gebruik dan een 1/8. En rijd toch beter als buggy vind ik.
Oerdegelijk??? Nou de asjes breken niet meer bij me, nu is het de ophanging zelf hahaha π
Maar het is echt een topwagen π
-
AuteurBerichten