Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mario KoolmeesModerator
Een hoger bedrag is beter, met meer inkomsten uit de crowd funding kunnen we een nog mooiere baan aanleggen dan degene die we in ons hoofd hebben. We hopen dus dat de komende dagen het bedrag nog hoger op loopt!
Mario KoolmeesModeratorTer info : zaterdag 12 juni hebben we laten vervallen.
Mario KoolmeesModeratorHelaas was het een meeting om snel te vergeten, het gras was heel erg lang en we zijn erg lang bezig geweest met maaien. Vervolgens toen de eerste rijders net wat rondjes gemaakt hadden kwamen de druppels.
Ter plaatse kwamen we met zijn allen tot de conclusie dat we echt aan een vaste baan toe zijn 😉
Ondanks dat het tegen zat hebben we wel gezellig kunnen kletsen en zijn er veel mensen bijgepraat over de ontwikkelingen in Zoetermeer.Mario KoolmeesModeratorSpullen zijn ingeladen. Even een bakkie doen en dan gaan we een baantje aanleggen.
Mario KoolmeesModeratorDatum van de VRC pro demo was onjuist, dit moet zondag 12 juni zijn.
Ik twijfel overigens over of we dit wel moeten doen, de opbrengsten waren voor de crowd funding maar aangezien we dit voor mijn gevoel toch makkelijk halen hebben we deze demo niet nodig.
Verder is er op dezelfde dag een wedstrijd in Oberhausen waar ik graag naartoe wil en twijfel ik ook of we hier nu echt wel een aanzienlijk bedrag met ophalen. Mochten we inkomsten nodig hebben kunnen we dit altijd alsnog tijdens een ander evenement doen en dat hoeft niet eens per se bij FC Zoetermeer te zijn.
Mario KoolmeesModeratorKom je ook naar deze demo, maar lukt het niet via het forum?
Stuur dan even een email naar info@rcc-zoetermeer.nl dan plaatsen we je op de lijst.Lijst met inschrijvingen:
– Peter Heuer (HPI Trophy truggy)
– Wout Heuer (HPI Trophy truggy)
– Arjan Pater (Mugen MBX5T-E) : afgemeld
– Mario Koolmees (Mugen MBX7R – Mugen MBX7R-E)
– Milan Koolmees (Mugen MBX7T – Mugen MBX7-E)
– Marcel van Krevelen (Fototoestel)
– Marijn van Krevelen (LRP S8BX-E)
– Bas van de Steeg (Associated B8.2E)
– Tycho van de Steeg (Associated B8.2E)
– Richard Kreijkes (LRP S8BX)
– Wilco de Jong (Hong Nor SRT10 – Hong Nor Srt Pro – Losi -5ive-E – Durango SC)
– Willem van der Vaart (Red Cat Hurricane)
– Paul Claveaux (HPI Savage – HPI MT2)
– Nick Metz (HPI Savage X)
– Jos Borgdorff (Mugen MBX7R-E)
– Mika Borgdorff (Mugen MBX7R-E)
– Wesley Breedevelt (Mugen MBX7R-E)Aanwezig voor de opbouw:
– Mario Koolmees
– Bas van de Steeg
– Marcel van Krevelen
– Marijn van Krevelen
– Richard Kreijkes
– Peter Heuer- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 5 maanden geleden door Mario Koolmees.
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 5 maanden geleden door Mario Koolmees.
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 5 maanden geleden door Mario Koolmees.
- Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 5 maanden geleden door Mario Koolmees.
Mario KoolmeesModeratorAnsmann is eigenlijk gestopt met hun productie en daarom heb je problemen met het vinden van onderdelen. Aan de andere kant is van een Ansmann over het algemeen een 1 op 1 kopie te vinden van Team C/Absima, Ansmann verkoopt namelijk low-budget uitvoeringen van hun auto’s. Zoek eens uit welk Team C model hetzelfde is, download daar de manual van en je hebt allerlei alternatieve part nummers die wellicht wel te vinden zijn.
Mario KoolmeesModeratorHoi Denny, goed om te lezen dat je ons hebt kunnen vinden. Zoals je leest hebben we grote plannen in Zoetermeer dus hopelijk raak je enthousiast en kunnen we je ook als lid verwelkomen! 29 mei hebben we een meeting je bent van harte welkom om langs te komen, mee te rijden en natuurlijk slap over RC (en andere dingen) te kletsen.
Mario KoolmeesModeratorMet een Ansmann Terrier kan je waarschijnlijk al heel veel plezier hebben bij onze club.
Wordt je serieuzer en voldoet deze auto niet (meer) aan je eisen kan je altijd doorgroeien.Leuk dat je ons hebt gevonden en tot 29 mei!
Mario KoolmeesModeratorHoi Martijn,
Ook een 1:16 is uiteraard welkom, wellicht even wachten tot de grote broers het gras een beetje plat hebben gereden 😉 Tot de 29e!
Mario KoolmeesModeratorIk ben er ook bij.
Mario KoolmeesModeratorAfgelopen dinsdag 26 april hebben wij ons gesprek gevoerd met maar liefst 5 medewerkers van de gemeente, deze hebben wij stuk voor stuk kunnen overtuigen van de haalbaarheid van onze plannen. Er blijven wel nog een aantal stappen die genomen moeten worden alvorens wij aan de slag kunnen. Omdat alle stappen elkaar kunnen beïnvloeden en bij het mislopen van een bepaald onderdeel voor vertraging kan zorgen doen we dat in een volgorde om juist alle onzekerheden uit te sluiten of te voorkomen.
Stap 1 – Samenspraak verenigingen:
De eerste stap die we nu op zeer korte termijn gaan nemen is een samenspraak moment organiseren met alle omliggende verenigingen. Tijdens deze samenspraak zal de gemeente ons bekend maken als potentiële huurder van het braakliggende terrein. De gemeente zal dan op basis van de meetgegevens van het geluid aantonen dat er eigenlijk weinig beletsel is voor ons als vereniging. Verder zal de gemeente wel kijken naar de parkeer mogelijkheden en of er in de piektijden van de diverse verenigingen knelpunten kunnen ontstaan door een gebrek aan parkeerruimte. Hierbij is weliswaar een kanttekening aangezien er ook 2 bedrijven met een groot parkeerterrein in de directe omgeving liggen waar we mogelijk (in overleg met de betreffende bedrijven) gebruik van kunnen maken. Toch mag de gemeente hier geen rekening mee houden qua parkeerdruk aangezien zij dit puur op de openbaar toegankelijke parkeerplaatsen moeten baseren.Stap 2 – Lidmaatschappen in de opstart inzichtelijk maken:
De volgende stap zal voor ons als vereniging zijn de inschrijvingen van leden mogelijk maken. Aangezien wij niet direct een startdatum kunnen aangeven zullen wij de potentiële leden in laten schrijven op basis van een intentie tot lidmaatschap. De achter liggende reden voor deze intentie tot lidmaatschap is dat wij pas na de vervolg stappen een indicatie kunnen geven van de openingsdatum. Overigens is onze verwachting dat wij vrij makkelijk aan de leden aantallen kunnen komen die in ons ondernemingsplan beschreven zijn. De kosten voor het lidmaatschap van het eerste jaar zal uiteraard gebaseerd zijn op de startdatum en pro rata in rekening worden gebracht.Stap 3 – Crowdfunding campagne starten:
Na het inschrijven van de potentiële leden en met de mogelijkheid tot bekend maken van de locatie kunnen wij start met een crowdfunding campagne. Voor deze campagne maken we gebruik van de website http://www.buurtdromen.nl van de gemeente Zoetermeer. Ons doel in deze campagne zal zijn het financieren van het kunstgras van onze baan en wij richten ons op een bedrag van € 2.000,-. De opzet hiervan is vrij eenvoudig, iedereen (ook potentiële leden, vrienden, familie en eigenlijk iedereen die er belang bij heeft) kan een donatie doen aan de club, halen wij binnen 30 dagen het bedrag van € 2.000,- dan wordt dit uitbetaald aan onze vereniging. Halen wij het niet dan wordt het geld terug gestort aan de donateurs. Krijgen we een hoger bedrag bij elkaar, dan wordt het gehele bedrag (dus ook wat er meer gedoneerd is) uitbetaald aan onze vereniging.Stap 4 – Investeringssubsidie:
Wanneer de crowdfunding campagne succesvol is betekent dit eigenlijk dat we een financiële basis hebben waarmee we onze baan grotendeels kunnen inrichten. Toch zijn de kosten zeker meer dat de gestelde € 2.000,- en dus vragen wij ook bij de gemeente een investeringssubsidie aan. De gemeente kan tot maximaal 25% van de inrichtingskosten als subsidie verstrekken aan amateurverenigingen zoals die van ons. Het gaat hier om naar verwachting een bedrag van € 1.750.-. Met de inkomsten van de crowdfunding campagne en de investeringssubsidie zullen wij onze locatie inrichten en de baan echt aan gaan leggen, deze inkomsten zullen voor het grootste deel verbruikt worden voor de aankoop van kunstgras waar wij reeds een leverancier en een offerte van hebben liggen.Stap 5 – Ondertekening huurcontract:
Wanneer wij bovenstaande stappen hebben genomen kunnen wij onze handtekening zetten onder het huurcontract en krijgen wij een datum wanneer wij kunnen starten met het aanleggen van de baan. Het is voor ons nog erg onduidelijk hoe snel zaken verlopen en wat de daadwerkelijke startdatum zal worden, maar vanuit ons bestuur proberen wij er natuurlijk zo veel mogelijk de snelheid in te houden.Bovenstaande weggezet in de tijd:
Stap 1 : Wij hopen dit binnen 1 a 2 weken afgerond te hebben, half mei gereed.
Stap 2 : Start we direct mee en loopt gelijk met crowdfunding, half juni gereed.
Stap 3 : Termijn hiervoor is 30 dagen, half juni afgerond.
Stap 4 : Aanvraag is al ingediend, maar kan maximaal 13 weken in beslag nemen, aangezien we deze reeds ingediend hebben is het niet helemaal duidelijk wat de verwachting is, wij hopen op de reeds afgegeven datum van 30 juni.
Stap 5 : Kan direct na de goedkeuring van de investeringssubsidie, 30 juni.Al met al, wanneer alles soepel loopt en zonder al te veel vertragingen hopen wij op 1 juli te starten. Gezien de voortgang en de ervaringen tot nu tot zal dit wellicht niet haalbaar zijn (zaken duren eigenlijk altijd langer dan verwacht). Gaan de startdatum echter richting 1 september dan ligt de keuze voor de hand (gezien het einde van het seizoen/redelijke weer) dat wij pas in 2017 openen. Daar hopen we uiteraard niet op, we zetten alle zeilen bij om zo snel mogelijk te kunnen starten!
Mario KoolmeesModeratorWelke zenders zijn compatible? Mijn DX3s met ontvanger is beschikbaar.
Alle gangbare zenders werken gewoon met VRC aangezien we zowel de zender als ontvanger gebruiken.
Ik hou je aanbod in gedachten mochten we niets vinden, bij jou ophalen en terug brengen is niet helemaal om de hoek 😉Mario KoolmeesModeratorDinsdag 26 april om 16.00 uur hebben we wederom een gesprek met de gemeente. We gaan de details van het huurcontract bespreken en de gemeente wil met ons de financiële haalbaarheid bespreken alsmede de plannen voor de inrichting van het terrein.
Na dinsdag zullen wij een update op het forum zetten met meer details.
Mario KoolmeesModeratorEven een kleine update voor de regelmatige bezoekers van het forum:
– Investeringssubsidie is aangevraagd, procedure kan maximaal 13 weken in beslag nemen.
– Crowdfunding is de informatie ontvangen, dit proces kan zeer snel opgestart worden en volgt wanneer we duidelijkheid hebben over de startdatum en ingangsdatum van een huurcontract.
– BTW op de huur, hierover hebben we goed bericht ontvangen, de huur is vrijgesteld van BTW dus dit is geen(echte) belemmering voor onze vereniging.
– Huurprijs, hierover lopen nog verdere onderhandelingen, wij zijn van mening dat we als vereniging in aanmerking komen voor een verenigingstarief qua huur (lees: een gesubsidieerde huur), de gemeente heeft een aanbod gedaan voor huur tegen markt conform tarief. Hier moeten we dus nog duidelijkheid over krijgen.Al met al gaat alles niet zo snel als gehoopt, maar wij hebben vol onze schouders eronder!
-
AuteurBerichten